25 maj 2012

Många tankar...

Mitt första blogginlägg ever! Vad skall det bli av detta?!?


Jag har redan en tid funderat på om jag borde börja blogga, men tanken har väl strandat på "för vem skulle jag skriva?". Nu gav syrran mig nyinspiration iom att jag blev antagen till hätäkeskuspäivystäjä-utbildningen i Kuopio. Om någon annan än syrran sen läser den är ju en annan sak, men kanske bloggen även kan bli en intressant historia att blicka tillbaka på?!


I skrivande stund är inte det slutliga beslutet ännu taget; åka till Kuopio eller inte? Många tankar o funderingar snurrar i huvudet... 


klarar barnen sig utan mig?  klarar jag mig utan barnen? klarar jag av att utbilda mig till nödcentralsdejour o sedan arbeta som en dylik? hur påverkas ekonomin?  frågorna tar inte slut i första taget; familj, släkt, vänner, hobbyn...


Jag brukar ju tänka att allt ordnar sig bara viljan finns o det tror jag att det gör om jag åker till Kuopio. Problem är till för att lösas. Jag har dessutom fått många puffar på vägen redan; "om du inte åker så ångrar du dig", "passa på medan du är ung ännu" m.m.


Konfunderad...

3 kommentarer:

  1. Syster hälsar syster välkommen med i bloggvärlden! Det här är en resa du ska göra. Allt kommer allt ordna. Fort går utbildningen & så är du ett yrke rikare :)

    SvaraRadera
  2. Visst kommer det mera än din syster som läser dinn blogg ;) Visst skall du fara till Kuopio, låter spännande.

    Petra Nyman

    SvaraRadera
  3. Lycka till med studierna. Allt kommer att lösa sig ska du se. :)

    SvaraRadera