28 maj 2012

Opiskelupaikan vastaanottaminen Hätäkeskuspäivystäjäkurssi 24

Nu är det gjort! Blanketten att jag tar emot min studieplats är infaxad så nu får det bära eller brista!

Räddningsinstitutet ordnar övernattning gratis i "cellbostäder" (heter det så på svenska? soluasunto). I varje bostad finns tre stycken 2-personers rum, dvs 6 personer delar på en lägenhet. I gemensamma utrymmen finns kylskåp, spis, TV, WC, duschrum och torkskåp. I gemensam användning finns även en tvättstuga.

Eftersom jag inte är så pigg på att dela rum med någon så ringde jag studiesekreteraren och frågade om det finns möjlighet att få bo ensam. I normala fall delar man alltid rum, men om det råkar sig att vi blir udda så skulle hon försöka fixa så att jag får häcka ensam. Jag överlever ju väl nog fastän jag måste dela rum, men man kan ju alltid hoppas på det bästa! Vid den här åldern borde man ju få vissa förmåner...

Ikväll tar jag "farväl" av mina fbk-ungdomar och imorgon av fbk-damerna. Överlåter därmed även posten som vice ungdomsledare åt någon annan lycklig själ.

2 kommentarer: