29 juli 2012

En vecka kvar till skolstart...

Efter en mycket aktiv vecka är det då en vecka kvar tills jag åker upp till Kuopio och Räddningsinstitutet.

Veckan inleddes med att sonen fick en ny cykel, vilket ledde till att jag släpades med på diverse cykelturer hela veckan, vissa dagar flera gånger. Pricken på i:et blev cykelturen som vi tog till Mustfinnstranden igår, ca 13km. Där njöt vi av en av sommarens härligaste dagar och till och med jag tog mig ett dopp! Kvällen förvandlades senare till en mardröm då sommarens värsta (mitt livs värsta) åskväder tog över. Hoppas innerligen att jag inte behöver uppleva ett liknande...

I fredags gjorde vi, mina barn, ett bonusbarn och syster yster med sina barn, Särkänniemi farligt. Åkte hemifrån ca 8.30 och var hemma kort efter midnatt, så man kan säga att vi utnyttjade hela dagen till att ha roligt. Det blev Angry Birds Land, delfinshow, akvarium, Näsinneula och så givetvis diverse attraktioner. Speciellt barnen åkte i alla möjliga manicker medan jag hellre valde att titta på, men hittade ju nog en liten favorit i Angry Birds Ride. Lämplig fart och höjd för mig som avskyr berg- och dalbanor!

Denna dag har gått åt till att packa! Ingen lätt uppgift att packa både för en veckas familjekurs och för Kuopio. Hinner ju inte byka på söndagen då vi kommer hem från Högsand så har ju fått fundera lite mera på vilka kläder som ska vart. Men nu borde det mesta vara under kontroll, åtminstone hoppas jag det!

Siktar nu in mig på ADHD-kursen och ser fram emot att få lära mig något nytt och givande tills följande utmaning tar över den 6 augusti...

2 kommentarer:

  1. Jag har några sportplagg som väntar på att få åka tillbaka till sin ägare. Du kommer säkert att ha användning av dem mera nu när skolan startar. Ska göra allt för att få dem till er nästa helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hör du, ingen fara! Jag kan behöva en omgång i Pargas också då resten nu är nerpackade.

      Radera