24 augusti 2012

Snabbis!

Hahaa, nu trodde ni jag skulle skriva något snuskigt! =) Nope, tänkte närmast göra ett kort inlägg innan dagens första lektion börjar.

Fredag igen! Veckan har gått fort åter och fredagen började med två håltimmar åter då det stod svenska på läseordningen. Var tvungen att skippa morgonträningen då jag inte känner mig riktigt kry. Inget värre än lite flu på gång, men har lärt mig att det lönar sig att vila ordentligt i början så blir man fortare frisk.

Har i tre veckors tid lidit av eksem runt munnen och härom dagen slog det mig då jag satt vid matbordet med en hög med riven morot framför mig, att jag högst antagligen är allergisk för morot. Har ju inte märkt av det tidigare, men här serveras nästan dagligen riven morot så har ju blivit mycket mera utsatt för det. Så har nu varit tvungen att lämna bort moroten och nu verkar det faktiskt som om utslagen håller på och torkar bort. Allt ska man nu vara med om också vid min ringa ålder. ;)

Idag blir det att göra ett nytt försök med tåget kl. 14.12 och fan ta det tåget om jag inte kommer hem i tid idag! Har sällskap ända till Tammerfors av två klasskompisar. Ena är min rumskompis och andra är vårt senaste tillskott i klassen, en dam från Hämeenlinna (som är Tavastehus, eller?). Detta betyder att vi nu är 24 st i klassen, full styrka.

1 kommentar:

  1. Kanske du även borde satsa på första vård med tanke på katten du hjälpte.
    Får du komma till Åbo på praktik?

    SvaraRadera